"این هرج و مرج است" در بریتانیا به دلیل قطعی جهانی فناوری اطلاعات هوایی و ریلی |  قطع شدن کامپیوتر مایکروسافت
انتشار: تیر 29، 1403
بروزرسانی: 31 خرداد 1404

"این هرج و مرج است" در بریتانیا به دلیل قطعی جهانی فناوری اطلاعات هوایی و ریلی | قطع شدن کامپیوتر مایکروسافت


مسافران پس از یک قطعی جهانی فناوری اطلاعات در روزی که انتظار می رفت شلوغ ترین روز پروازها از زمان شروع همه گیری کووید باشد، در حالی که شبکه های ریلی نیز دچار اختلال شده است، مسافران در پذیرش در فرودگاه های بریتانیا «آشوب» را توصیف کردند.

بیش از 5000 پرواز در سراسر جهان پس از آسیب دیدگی سیستم عامل های ویندوز مایکروسافت که توسط خطوط هوایی، فرودگاه ها و برخی از سیستم های ترافیک هوایی استفاده می شد، لغو شدند.

چندین شرکت هواپیمایی آمریکا از جمله امریکن ایرلاینز و دلتا به طور موقت تمامی پروازها را به حالت تعلیق درآورده اند. شرکت هواپیمایی هلندی KLM گفت که مدیریت پروازها "غیرممکن" است و تا حد زیادی عملیات خود را در صبح جمعه متوقف می کند، در حالی که سوئیس ایر باید پروازها را 30 درصد کاهش می دهد. مشکلاتی در هند، ژاپن و استرالیا نیز گزارش شده است.

در بریتانیا، گاتویک و لوتون از جمله مراکزی هستند که سیستم های چک-این خطوط هوایی تحت تأثیر قرار گرفته اند، در حالی که بزرگترین شبکه ریلی مسافربری، GTR، گفت که قطارهای تیمزلینک و جنوبی آن به دلیل نقص سیستم های ارتباطی مختل شده اند.

لوئیز هیگ، وزیر حمل و نقل گفت که وزارت او "در این زمینه با صنعت و در سراسر دولت کار می کند".

یکی از مسافران در گاتویک، دومین فرودگاه شلوغ بریتانیا، گفت که در هنگام ورود بیش از سه ساعت و نیم در صف ایستاده است و کارکنان در حال تحویل آب به کسانی هستند که منتظر گرم ترین روز سال در بریتانیا هستند. تا حالا.

دین سدون، 42 ساله، از پلیموث، به خبرگزاری PA گفت که از ساعت 6 صبح برای پرواز به میامی با نورس آتلانتیک ایرویز در صف ایستاده است. او گفت: "همه جا مردم هستند، باید 400 نفر در این صف برای ورود به باجه جایی که من هستم... این هرج و مرج است." "(کارکنان) تمام تلاش خود را انجام می دهند، اما واقعا نمی دانند چه زمانی مشکل حل خواهد شد. »

این قطعی پس از ثبت اولین موج پروازهای بریتانیا در صبح رخ داد که باعث شد برخی از بدترین اختلالات در امان باشند.

خطوط هوایی مقرون به صرفه Ryanair و easyJet گفتند که وضعیت خارج از کنترل آنها است و به مسافران توصیه کردند که زودتر به فرودگاه بروند و برخی از پروازها به چک این دستی و کارت های پرواز دست نویس تغییر مسیر دهند. ایزی جت گفت مشتریان باید منتظر صف های طولانی تری در فرودگاه باشند و به ویژه به کسانی که از فرودگاه های اسپانیا سفر می کنند توصیه کرد سه ساعت قبل از پرواز خود به آنجا برسند.

ویز ایر گفت که وب سایت، ورود آنلاین و برنامه های آن تحت تأثیر قرار گرفته اند و مسافران باید به صورت دستی چک این کنند.

بریتیش ایرویز گفت که برخی از پروازهایش «احتمالاً با اختلال مواجه خواهند شد» زیرا این قطعی «مشکلاتی را در سیستم های عملیاتی ما ایجاد کرده است».

صف های طولانی در فرودگاه لوتون وجود داشت، در حالی که فرودگاه ادینبورگ اعلام کرد زمان انتظار افزایش یافته است. هیترو گفت این قطعی «بر برخی از سیستم ها تأثیر می گذارد» اما پروازها همچنان در حال انجام هستند و «برنامه های اضطراری را برای به حداقل رساندن هرگونه تأثیر» بر سفر اجرا می کند.

رایان ایر از مسافرانی که پروازهایشان لغو شده است خواست فرودگاه ها را ، کنند و پس از بازیابی از وب سایت یا اپلیکیشن آن برای یافتن گزینه های رزرو یا بازپرداخت استفاده کنند.

مسافران در صورت تأخیر طولانی مدت حق بازپرداخت وجه یا تغییر مسیر و همچنین غذا و نوشیدنی را دارند، اما به دلیل حادثه ای که خارج از کنترل خطوط هوایی در نظر گرفته می شود، بعید به نظر می رسد غرامتی برای تاخیر دریافت کنند.

تبلیغات خبرنامه را نادیده بگیرید

جما ویلر 30 ساله در فرودگاه پالما د مایورکا به بی بی سی گفت که خانواده 5 نفره او به مدت سه ساعت در صف منتظر ماندند. ما فقط برای یک اقامت کوتاه پنج شبی آمدیم. ما فکر می کردیم که این یک پرواز سریع دو ساعته خواهد بود و در کوتاه مدت برمی گردیم و از هوای خوب خانه لذت می بریم.»

کلایو راتن، مدیر اجرایی انجمن سفرهای تجاری، گفت که مشکلات فناوری اطلاعات تأثیر قابل توجهی بر سفرهای بین المللی دارد. او گفت: "آژانس های مسافرتی ما سخت کار می کنند تا راه حل های جدید بیابند و به مسافران سرگردان در سراسر جهان اطمینان دهند."

به گفته شرکت تحلیلی سیریوم، تا ساعت 15:00 به وقت بریتانیا، 5078 پرواز در سراسر جهان لغو شده است. بیش از 3200 پرواز از بریتانیا برای جمعه برنامه ریزی شده بود، شلوغ ترین روز از سال 2019.

Nats، ارائه دهنده خدمات کنترل ترافیک هوایی بریتانیا که تابستان گذشته با یک قطع بزرگ فناوری اطلاعات مواجه شد، گفت که سیستم های آن به طور عادی کار می کنند.

در مورد قطارها، وب سایت راه آهن ملی گفت "مشکلات گسترده فناوری اطلاعات در سراسر شبکه" وجود دارد. وی گفت: برخی از اپراتورهای قطار نمی توانند به نمودارهای راننده در مکان های خاص دسترسی داشته باشند که ممکن است در کوتاه مدت باعث لغو قطار شود. سایر سیستم های کلیدی، از جمله پلت فرم های اطلاعات مشتری در زمان واقعی، نیز تحت تأثیر قرار می گیرند. »

سخنگوی گروه تحویل ریلی گفت: "اکثر قطارها همچنان در سراسر کشور تردد می کنند و کارکنان راه آهن می توانند آخرین اطلاعات را به صورت حضوری به مشتریان ارائه دهند. »

راه آهن جنوب غرب اعلام کرد که تمام دستگاه های فروش بلیط این شرکت به دلیل مشکلات کامپیوتری از کار افتاده اند. سایر اپراتورهایی که تحت تأثیر قرار گرفته اند عبارتند از قطارهای وست میدلندز، سواحل غربی آوانتی، راه آهن بزرگ وسترن و ترانس پنین اکسپرس.

شبکه ریل که زیرساخت های ریلی را مدیریت می کند، تحت تأثیر قرار نگرفت.



منبع: https://www.theguardian.com/business/article/2024/jul/19/uk-airports-trains-disrupted-microsoft-global-it-outage